články

Proč si najmout virtuální asistentku

Podnikatelské dovednosti

17. 5. 2024

2 min

Proč si najmout virtuální asistentku

Podnikání se vám hezky rozjíždí, ale vy čím dál víc bojujete s papírováním. Máte oprávněný pocit, že většinu času nevěnujete svým klientům ani rozvoji svých produktů a služeb, ale nejrůznější administrativě. Přitom víte, že asistentka na plný úvazek by se vám nevyplatila. Co s tím? Jedno z nejefektivnějších řešení se jmenuje „virtuální asistentka“.

Kdo je virtuální asistentka a s čím vám pomůže?

Virtuální asistentka (nebo asistent) je váš externí parťák. Může vám pomoct vlastně s jakýmikoli úkoly, které může zvládnout na dálku. Záleží jen na vaší domluvě a její specializaci. O vašem podnikání by měla mít určitou představu, ale nemusí mu rozumět detailně.

Co například pro vás může udělat:

  • spravovat vaše webové stránky (vč. e-shopu)
  • vyřizovat e-maily a rozesílat newslettery
  • zajišťovat zákaznickou podporu
  • vést administrativu a účetnictví
  • vytvářet tabulky a prezentace
  • starat se o fakturaci

Co vám spolupráce s virtuální asistentkou přinese?

Tak například:

  • ušetříte čas a energii, které budete moct věnovat svým klíčovým podnikatelským aktivitám
  • nemusíte nikoho zaměstnávat – virtuální asistentka pro vás může pracovat jako OSVČ
  • platíte pouze za výsledek, případně za odpracovaný počet hodin
  • virtuální asistentka se často na konkrétní činnosti specializuje, takže – i když to může znít neuvěřitelně – je zvládne ještě rychleji a efektivněji než vy

Jak spolupráce s virtuální asistentkou probíhá?

Virtuální asistentka pro vás bude pracovat na dálku, většinou za fixní hodinovou sazbu. Pokud budete spolupracovat dlouhodobě, na konci každého měsíce vám od ní přijde faktura a přehled prací, které pro vás udělala.

Pravidla a podmínky spolupráce si jasně nastavte hned na začátku, ať předejdete zbytečným nedorozuměním. Jde například o to:

  • jaký typ úkolů budete asistence přidělovat
  • jestli půjde o pravidelnou, nebo nárazovou spolupráci
  • jak spolu budete primárně komunikovat (e-mail, telefon)
  • jak od vás bude asistentka dostávat zadání
  • jaká je její hodinová sazba
  • jak bude měřit a vykazovat čas strávený prací pro vás

Jaké digitální nástroje vám mohou pomoci?

Vzhledem k tomu, že se svou virtuální asistentkou budete komunikovat na dálku, oceníte vedle telefonu nebo e-mailu třeba následující nástroje:

  • nástroje pro sdílení souborů (Google Drive, OneDrive, Dropbox)
  • nástroje pro sledování času (např. Toggl) – ty bude zřejmě využívat právě vaše asistentka

Rady a tipy

  • Pokud se na vás valí tolik administrativy, že se nestíháte věnovat svému podnikání, určitě o virtuální asistentce uvažujte. Uvolní vám to ruce, abyste zvládali to podstatné.
  • Kromě hodinové sazby vybírejte i podle referencí, případně podle toho, na jakou činnost se daná virtuální asistentka specializuje.
  • Virtuální asistentce můžete přidělit i úkoly, které zaberou jen pár hodin za měsíc. Platíte jí pouze za čas, který prací pro vás strávila.
  • Máte svoji agendu hodně pestrou? Specializované firmy pro vás mohou zajistit služby hned několika virtuálních asistentek.
  • Virtuální asistentku můžete najít třeba na LinkedInu nebo na platformách typu Navolnenoze.cz.

Pomohl vám tento článek?

Sdílejte na svých sociálních sítích.