Digitalizace
17. 5. 2024
2 min
E-mailingové nástroje – jak si vybrat ten správný
E-mailing neboli e-mailový marketing je oblíbená a dostupná forma propagace. Můžete díky němu snadno komunikovat se svými zákazníky, budovat dlouhodobé vztahy a vytvářet si nové obchodní příležitosti. Nezbytným předpokladem úspěchu je samozřejmě kvalitní e-mailingový nástroj. Tady je pár tipů, jak vybrat ten správný.
V tomto článku najdete
Podle čeho vybírat e-mailingový nástroj?
Při výběru nástroje pro rozesílání e-mailů se vám určitě vyplatí vzít v úvahu následující faktory:
- Velikost vaší databáze: Pokud máte (nebo předpokládáte, že budete mít) databázi s desítkami tisíc kontaktů, zvolíte zřejmě jiné – robustnější a dražší – řešení, než když máte kontaktů několik set.
- Uživatelská podpora: Zjistěte, jakou podporu poskytovatel daného nástroje nabízí a jak rychle reaguje na případné problémy. Pokud je pro vás důležitá česká podpora, zvolte nástroj i podle toho.
- Jednoduchost, nebo sofistikovanost: Některé nástroje jsou jednoduché a intuitivní, jiné jsou zase nabušené pokročilými funkcemi. Vybírejte podle toho, co reálně potřebujete, jak velký tým se u vás bude e-mailingu věnovat a jak důležitý pro vás tento marketingový kanál je.
- Cena: Většina e-mailingových nástrojů nabízí některý z tarifů (s menším množstvím funkcí a kontaktů) zdarma. Jinak bývá cena odstupňovaná podle počtu kontaktů v databázi, bohatosti funkcí a kvality uživatelské podpory.
Které nástroje můžete využít?
V českém prostředí budete zřejmě vybírat mezi třemi e-mailingovými nástroji. Podívejte se na jejich základní parametry:
- Jeden ze světově nejoblíbenějších e-mailingových nástrojů
- Řada funkcí a možností individuálního nastavení
- Určený hlavně profesionálům
- Pouze v angličtině
- Bezplatná verze (Free) s limitem 500 kontaktů a 1 000 odeslaných e-mailů měsíčně
- Základní verze (Essentials) s limitem 5 000 kontaktů: 75 USD/měsíc
- České uživatelské prostředí i podpora
- Šablony na míru
- A/B testování kampaní
- Spolehlivý nástroj s pokročilými funkcemi
- Nemá bezplatnou verzi (můžete si ho ale na 14 dní vyzkoušet zdarma)
- Standardní verze s limitem 5 000 kontaktů: 1 200 Kč/měsíc (bez DPH)
- České uživatelské prostředí i podpora
- Výhodná cena
- Složitější nastavení
- Bezplatná verzi s limitem 200 kontaktů
- Standardní verze s limitem 5 000 kontaktů: 650 Kč/měsíc (bez DPH)
Rady a tipy
- Databázi kontaktů si nekupujte. I když vám bude chvíli trvat, než si ji sami vytvoříte, získáte tak kontakty na příjemce, kteří o vaše zprávy opravdu stojí.
- Při sbírání kontaktů a rozesílání e-mailů nikdy nezapomínejte na GDPR. Potřebujete mít mimo jiné jednoznačný souhlas příjemce a pokaždé mu dát možnost se z odběru snadno odhlásit.
- Segmentujte. Vašeho stálého zákazníka asi zaujme něco jiného než návštěvníka, kterého oslovily články na vašem blogu.
- Poznejte zájmy a potřeby své cílové skupiny a vytvářejte pro ni relevantní, srozumitelný, atraktivní obsah.
- Nechoďte s kanónem na vrabce. Pokud s e-mailingem teprve začínáte a máte v databázi pár kontaktů, s klidným svědomím začněte u bezplatné verze.
- Nezapomeňte své kampaně vyhodnocovat. Kvalitní e-mailingové nástroje umí změřit například to, kolik příjemců vaši zprávu dostalo, kolik ji otevřelo, kolik jich kliklo na odkaz apod. Využívejte toho a testujte, co funguje a co ne.
Pomohl vám tento článek?