slovník pojmů
Cenotvorba
Je proces stanovování ceny zboží nebo služby. Správně nastavené ceny podporují hladký průběh podnikání.
21. 5. 2024
•
11:58
Prodáváte zboží spotřebitelům? Pak musíte vědět, kolik si k nákupní ceně přidat, abyste na prodeji neprodělali. Kromě zisku byste měli umět vypočítat i marži. Proč je marže důležitá, jak ji správně stanovit, a jak se liší od přirážky nebo zisku?
Přečtěte si celý článek
11:40
Mít přehled o svých příjmech a výdajích je jeden z předpokladů úspěšného podnikání. Sledovat příjmy není zas tak složité. Ale jak je to s náklady? Poradíme vám, na co se při sledování nákladů zaměřit, jak je mít pod kontrolou a jak si to celé usnadnit.
17. 5. 2024
04:45
Jste plátce DPH? Pak se určitě čas od času zamýšlíte, do jaké sazby konkrétní produkt nebo službu zařadit. Daňové zákony se totiž docela často mění. Proto je pro vás důležité sledovat změny a dobře se v systému orientovat. Nezapomeňte, že pokud prodáváte konečnému spotřebiteli, ovlivní sazba DPH i vaši cenotvorbu.
Dnes se vám daří a nestíháte všechny poptávky. Co když ale zítra onemocníte, nebo vám odběratel nezaplatí velkou zakázku a nebudete mít na materiál a mzdy? Už v počátku podnikání si proto tvořte finanční rezervu. Pomůže vám překlenout výkyvy, které jednou za čas postihnou každého podnikatele. Jak ji efektivně vytvořit a v jaké výši?