Marketing
22. 11. 2024
3 min
Na co si dát pozor při PPC reklamě
Stává se to častěji než si myslíte. Spustíte PPC (Pay-Per-Click) reklamu a očekáváte, že se začnou sypat objednávky, ale neděje se to. Kromě toho, že je důležité mít reálná očekávání, také je dobré znát několik klíčových faktorů, které výrazně ovlivňují úspěšnost vašich PPC kampaní.
V tomto článku najdete
7 věcí, na které byste si měli dát pozor při PPC reklamě
Při správě PPC (Pay-Per-Click) reklamy je důležité věnovat pozornost několika klíčovým faktorům, abyste maximalizovali efektivitu kampaně a optimalizovali návratnost investic.
Zde jsou některé z věcí, na které byste měli dát při PPC strategii pozor:
1. Výběr platformy
Při spuštění PPC kampaně je klíčové vybrat vhodnou platformu na základě cílového publika, povahy podnikání a stanovených cílů. Rovněž je nezbytné vzít v úvahu rozpočet, typ reklamního obsahu a jeho účinnost na dané platformě. Také je potřeba myslet na nákupní proces. Když zvolíte facebookovou reklamu a ukážete jí 100 000 lidem, musíte počítat s tím, že nebudou ve stejné fázi nákupního procesu. Pokud totiž někdo zadá do Google vyhledávání iPhone 14 růžový, tak přesně ví, jaký telefon chce.
2. Relevantní cílení
Dříve než vůbec začnete s PPC reklamou, definujte si svou cílovou skupinu. Při sestavování konkrétní kampaně pak využijte veškeré dostupné geografické, demografické i behaviorální cílení (tedy cílení dle chování či zájmů). Pokud například student zadá do vyhledávání výpočet úroků, asi nebude chtít hypotéku.
3. Správná volba klíčových slov
V ideálním případě si nechte odborníkem vytvořit analýzu klíčových slov relevantních s vaším podnikáním. Ta odhalí potenciál, hledanost či strukturou kampaní. Abyste zbytečně neplýtvali vaším rozpočtem, vyhněte se výběru příliš obecných nebo konkurenčních slov. Nezapomeňte přidat i negativní klíčová slova k odfiltrování nekvalitních kliknutí. I při samotné analýze klíčových slov můžete myslet na to, kde se v nákupním procesu člověk nachází a jak velkou má dotaz prioritu.
4. Kvalitní copy je klíčové
Čím kratší texty potřebujete napsat, tím víc času nad nimi strávíte. Pokud nezvládnete napsat skutečně poutavé a relevantní reklamní texty, raději oslovte copywritera, který vám pomůže do reklamy zahrnout unikátní prodejní body či vlastnosti vašeho produktu nebo služby způsobem, který na zákazníky nebude příliš prodejný.
5. Landing stránky
Ujistěte se, že vaše landing stránky (tedy stránky, na které odkazujete PPC reklamou) jsou relevantní k reklamě a poskytují jasné informace i výzvu k akci. Optimalizujte tyto stránky pro konverze a rychlost načítání.
6. Optimální frekvence
Pokud své publikum nechcete spamovat a obtěžovat příliš častým zobrazováním reklamy, sledujte frekvenci a optimalizujte jí. Toto se týká především display/FB kampaní.
7. Vylučte nevhodný obsah
Zřejmě nechcete, aby se vaše reklama zobrazovala hned vedle obsahu, jakým je erotika, gambling či válečné konflikty. Naštěstí tyto druhy obsahu dokážete při sestavování kampaně vyloučit. Také můžete zvážit vyloučení zobrazování v mobilních aplikacích.
Jak vám mohou pomoci digitální nástroje
-
Analytika a sledování konverzí – Používejte nástroje pro sledování, jako je Google Analytics k měření výkonu kampaně. Sledujte konverze a analyzujte, které klíčová slova a reklamy generují nejlepší výsledky.
-
Optimalizace klíčových slov – K identifikaci a optimalizaci klíčových slov a analýze konkurence můžete využít programy MarketingMiner, SEMrush či Ahrefs. Nástroj Collabim zase poskytuje informace o klíčových slovech, která používají konkurenti ve svých PPC kampaních.
-
Poutavá grafika – S vizuální stránkou reklamy vám pomůžou šikovný nástroj Canva, který i ve verzi zdarma nabízí spoustu užitečných funkcí.
Rady a tipy
- Udržujte kontrolu nad rozpočtem a sledujte náklady na kliknutí (CPC).
- Nastavte měsíční limity, abyste zabránili nekontrolovaným výdajům.
- Pravidelně testujte různé verze reklam a klíčových slov a provádějte A/B testy pro zlepšení výkonu.
- Zajistěte, že vaše reklamy a landing stránky jsou optimalizovány pro mobilní zařízení.
- Necilte zbytečně dlouho na klíčová slova, která vám nepřinášejí požadované výsledky.
- Sledujte míru prokliku u jednotlivých klíčových slov, reklam, sestav i kampaní.
Pomohl vám tento článek?