Digitalizace
17. 5. 2024
3 min
Jak si můžete v podnikání automatizovat faktury
Práci pro svého zákazníka máte hotovou a nejraději byste za ni ihned dostali peníze. Jenomže bez účetního nebo daňového dokladu to zkrátka nejde. Ačkoliv všichni podnikatelé rádi vydělávají peníze, samotné vystavování faktur a všechny činnosti okolo bývají naopak ty nejméně oblíbené. Naštěstí dnes existuje mnoho možností, jak tuto nemilou administrativu výrazně zrychlit, nebo dokonce plně zautomatizovat. Stačí jen vědět, jak na to.
V tomto článku najdete
Co je automatizace fakturace?
Díky automatizaci fakturace můžete manuální úkony spojené s vytvářením, odesíláním či sledováním faktur částečně nebo plně automatizovat. K dispozici máte různé softwarové aplikace nebo cloudové služby, které vám pomohou snížit administrativní práci, zrychlit platební cykly a minimalizovat riziko chyb nebo nezaplacených faktur. Pomocí automatizace můžete také výrazně zefektivnit své cash flow a zvýšit výkon své firmy.
Jaké jsou hlavní výhody automatizace faktur?
Hlavní výhodou automatizace je jednoznačně úspora vašeho času, energie i peněz, které můžete investovat do jiných činností. Manuální zpracování faktur může být nejen časově náročné, ale je také náchylné k chybám. Díky automatizaci se tak můžete vyvarovat finančním ztrátám a dalším komplikacím. Automatizované systémy dnes navíc nabízejí rychlejší a spolehlivější metody vytváření a odesílání faktur a také zlepšují komunikaci se zákazníky, například pomocí odpovědních e-mailů a zpráv.
Jaké existují možnosti automatizace?
Níže vám krátce ukážeme, s čím vším vám mohou moderní nástroje nebo aplikace pomoci při fakturaci:
- Můžete si nechat automaticky vystavovat pravidelné faktury, případně zálohové faktury.
- Po úhradě faktury můžete posílat automatickou odpověď za platbu.
- Dané systémy dokážou automaticky párovat příchozí platby s fakturami.
- V případě neuhrazení faktury systémy automaticky zasílají upomínky neplatičům.
- S fakturačními a platebními systémy lze propojit váš e-shop nebo webové stránky.
- Máte vždy přehled, kolik jste vyfakturovali, kolik vám přijde na účet a kolik musíte zaplatit.
- Dané systémy umožňují automaticky aktualizovat kontakty dodavatelů a odběratelů a případně i hlídat nespolehlivé plátce.
- Pokud nejste plátci DPH, můžete si nechat hlídat překročení obratu pro povinnou registraci.
- Na fakturační aplikace lze napojit mnoho dalších aplikací, které potřebujete k podnikání.
- Fakturaci můžete sdílet s ostatními kolegy, případně externími účetními, kterým udělíte určitá oprávnění.
- Vaše účetní si také může exportovat faktury ve formátech pro nejpoužívanější účetní programy.
- Všechna účetní data vidíte na jednom místě v přehledných tabulkách nebo grafech.
- Máte neustálý přehled ve fakturační historii s jakýmkoli klientem.
- Systémy vám zlehčují práci s přiznáním k dani z příjmů fyzických osob, DPH nebo kontrolní hlášení.
Jaké digitální nástroje vám mohou pomoci?
Existuje řada oblíbených fakturačních online nástrojů. Mezi ty nejznámější a nejpoužívanější patří:
- iDoklad je nejznámější a nejpoužívanější fakturační nástroj v České republice. Nabízí širokou škálu funkcí, včetně vystavování faktur, příjmových a výdajových pokladních dokladů, daňových dokladů a účetní evidence.
- FakturaOnline.cz je dalším populárním nástrojem, který nabízí podobnou funkcionalitu jako iDoklad.
- Súčto je online účetnictví pro podnikatele zahrnující systém pro faktury online, pokladní doklady, přiznání k DPH a další funkce. Tyto nástroje jsou známé díky své široké škále funkcí, jednoduchému ovládání a příznivé ceně.
Rady a tipy
- Prověřte různé nástroje a vyberte ten, který nejlépe odpovídá potřebám vašeho podnikání.
- Při výběru vhodného nástroje zvažte možnost jednoduchého napojení na jiné digitální nástroje, které pro své podnikání používáte. Jednoduchost výměny informací s Vaším účetním softwarem nebo bankou bývá klíčovým kritériem.
- Nový nástroj si otestujte, abyste se ujistili, že vše funguje, jak má. Většina poskytovatelů nabízí možnost si jejich nástroje vyzkoušet bezplatně.
- Zaškolte všechny lidi, kteří budou s nástrojem pracovat. Mohou to být vaši kolegové nebo i externí pracovníci.
- V případě instalace na počítač udržujte software aktuální, abyste využili co nejdříve nové funkce a zabezpečení.
- Pravidelně kontrolujte fakturační proces, aby byl stále efektivní a bez chyb.
- Nikdy nepodceňujte bezpečnostní aspekty.
- Nespoléhejte pouze na automatizaci. Komunikujte s jednotlivými klienty a dodavateli, zda nedochází k problémům s fakturací.
- Mnoho nástrojů nabízí analytické funkce, které vám mohou pomoci lépe porozumět finančnímu zdraví vašeho podnikání.
Pomohl vám tento článek?