články

Jaké jsou nástroje na online schůzky

Digitalizace

9. 12. 2025

4 min

Jaké jsou nástroje na online schůzky

Ještě před pár lety to bylo poměrně neobvyklé. Nasdílet svému zákazníkovi odkaz k online schůzce a připojit se k ní v daný čas. Většina schůzek se v podnikání odehrávala stále offline, protože se zdálo, že fyzický kontakt nelze nahradit. Díky pandemickým omezením v roce 2020 se ale zásadně proměnily návyky lidí i podnikatelů po celém světě a dnes považujeme videohovory za zcela přirozenou věc. Na trhu existuje řada skvělých nástrojů, které vás spojí online s kýmkoliv a kdekoliv.

Co jsou nástroje pro online schůzky?

Jedná se o softwarové aplikace nebo webové platformy, které umožňují pořádání virtuálních setkání nebo konferencí pomocí internetu. Tyto nástroje nabízejí nejrůznější funkce, které usnadňují a zefektivňují komunikaci mezi dvěma, třemi, čtyřmi, ale i desítkami účastníků. Mezi nejznámější nástroje tohoto typu patří Skype, Zoom, Microsoft Teams či Google Meet.

Jak online schůzky fungují? 

Pomocí softwarového nástroje nebo webové platformy vytvoří hostitel schůzky virtuální „místnost“ a pozve do ní další účastníky prostřednictvím odkazu nebo kódu.

Ke schůzce se můžete připojit z různých zařízení, jako jsou počítače, tablety nebo smartphony. Účastníci schůzky se navzájem vidí a slyší, mohou spolu sdílet obrazovky, prezentace či různé soubory, nebo spolu také komunikovat pomocí chatu. Většina nástrojů navíc umožňuje nahrávání schůzek.  

Jaké jsou hlavní výhody online schůzek?

Díky nejrůznějším doplňkovým funkcím dnes dokážou videohovory plně zastoupit standardní schůzky téměř ve všem. Mezi hlavní výhody patří maximální flexibilita, úspora času a snížení nákladů pro všechny účastníky. Mnohem efektivněji také můžete plánovat setkání více účastníků.  

Jaké digitální nástroje vám mohou pomoci?

Mezi nejznámější nástroje na online schůzky patří Skype, Microsoft Teams, Google Meet či Zoom. Všechny nabízejí základní funkce pro videohovory, hlasové hovory, chat a sdílení obrazovky. Mohou se však lišit v některých funkcích, jako je integrace s dalšími produkty apod.

  • Microsoft Teams je součástí kancelářského balíku Microsoft 365 a je dostupný v češtině. Díky propojení s ostatními nástroji Microsoftu nabízí širokou škálu funkcí a možností přizpůsobení. Má velmi povedenou mobilní aplikaci, která se snadno používá. Pro samotné videohovory se může jednat o poměrně komplexní nástroj. Verze zdarma má omezené některé funkce. Je vhodný pro velké i malé týmy.

  • Google Meet je integrován s dalšími produkty Google, jako je Gmail, Kalendář a Disk a jeho velkou výhodou je, že nepotřebuje instalaci. Je jednoduchý na používání i v mobilní aplikaci a má bezplatnou verzi pro osobní použití. 

  • Zoom nabízí vysokou kvalitu videa a zvuku. Je vhodný pro velké i malé schůzky. Má také integrovanou možnost živého vysílání. Pokud si přidáte rozšíření do Google Chrome, můžete jej propojit s Google Kalendářem a snadno si tak plánovat schůzky online.

Pro výběr správného nástroje záleží na vašich potřebách. Pokud hledáte jednoduché řešení pro menší schůzky, je dobrou volbou Google Meet. Pokud potřebujete pokročilejší funkce a integrace, zvolte Microsoft Teams nebo Zoom.

Navíc mnoho nástrojů pro online schůzky dnes obsahuje integrované AI funkce, jako jsou automatické přepisy schůzek, generování shrnutí, detekci úkolů, inteligentní překlady nebo odstranění hluku.

Například Microsoft Teams Copilot dokáže během schůzek automaticky vytvářet shrnutí, klíčové body a návrhy na akční kroky v reálném čase.

Rady a tipy

Před schůzkou:

  • Vyberte si nástroj, který nejlépe odpovídá potřebám vašeho podnikání.
  • Naplánujte schůzku s dostatečným předstihem a pošlete účastníkům všechny potřebné informace.
  • Ujistěte se, že všichni účastníci vědí, jak nástroj používat – předejdete zdržení a technickým problémům.
  • Otestujte si kameru, mikrofon i připojení k internetu.

Během schůzky:

  • Mějte zapnutou kameru a soustřeďte se pouze na schůzku – vyhněte se jiným aktivitám.
  • Stanovte moderátora, který dohlédne na průběh a dodržování programu.
  • Využívejte funkce jako chat, sdílení obrazovky a anotace, které zefektivní komunikaci.
  • Zapojte AI funkce – chytré asistenty v nástrojích jako Microsoft Teams, Google Meet či Zoom dokážou automaticky vytvářet přepisy, shrnutí, úkoly nebo překlady titulků v reálném čase.

Po schůzce:

  • Pokud jste využili automatické přepisy nebo shrnutí, zkontrolujte jejich přesnost – AI může někdy chybně interpretovat kontext.
  • Ověřte, kde jsou data z AI přepisů ukládána a kdo k nim má přístup. Pokud schůzku nahráváte, informujte o tom všechny účastníky.
  • Zhodnoťte průběh schůzky a získejte zpětnou vazbu – pomůže vám to vylepšit další setkání.

Pomohl vám tento článek?

Sdílejte na svých sociálních sítích.