články

Jak mít informace o svém podnikání kdykoliv a odkudkoliv

Digitalizace

23. 5. 2024

3 min

Jak mít informace o svém podnikání kdykoliv a odkudkoliv

V éře online podnikání rozhoduje o vašem úspěchu především práce s informacemi. Čím efektivněji s nimi umíte pracovat, tím rychleji můžete komunikovat se zákazníky, spolupracovat se svým týmem nebo dělat klíčová rozhodnutí. Naštěstí existuje řada digitálních platforem či aplikací, díky nimž můžete mít všechny firemní informace ihned po ruce.

Jaké výhody přináší okamžitá dostupnost informací?

Možnost mít informace ihned po ruce přináší každému podnikateli celou řadu výhod. Mezi tři klíčové výhody ale určitě patří:

  1. Rychlá komunikace se zákazníky: Můžete jim tak například ihned sdělit, kolik produktů máte na skladě, v jaké fázi je jejich objednávka, za jak dlouho jim váš produkt nebo službu doručíte apod. Rychlé a přesné informace podporují zákaznickou spokojenost, důvěru a loajalitu.
  2. Efektivnější spolupráce s kolegy: Díky digitálním nástrojům můžete v reálném čase sdílet aktuální informace napříč týmem. Zvyšujete tím produktivitu každého člena týmu a zrychlujete také řízení a dokončování jednotlivých procesů. Nedochází tak ke zbytečným nedorozuměním, chybám nebo zpožděním prací.
  3. Relevantní klíčová rozhodnutí: Můžete doslova okamžitě reagovat na nové příležitosti nebo hrozby. Dokážete předcházet chybám, které by vás mohly stát čas, peníze nebo reputaci. To vám pomáhá získávat silnější postavení na trhu a zvyšovat svou konkurenceschopnost.

Jak vybrat správné digitální nástroje?

Při výběru se vedle ceny zaměřte především na recenze od uživatelů a jejich hodnocení. Věnujte čas také tomu, abyste si důkladně vyzkoušeli pár zkušebních verzí a porovnali je mezi sebou. Vybraný nástroj by měl být zároveň tak intuitivní, aby s ním mohl pracovat každý člen týmu. Můžete také uvážit jeho kompatibilitu s vašimi stávajícími programy a aplikacemi. A v neposlední řadě myslete také na budoucí růst vaší firmy, a tedy možnou škálovatelnost vybraného nástroje. 

Jaké digitální nástroje vám mohou pomoci?

Na internetu najdete jak nástroje, které jsou zaměřeny na specifické oblasti podnikání, tak i univerzální platformy, které nabízejí širokou škálu funkcí. Záleží pouze na vás a na vašem typu podnikání, která platforma nebo aplikace vám bude fungovat nejlépe:

  1. Cloudové úložiště: Služby jako Google Drive, Dropbox nebo Microsoft OneDrive umožňují snadný přístup k různým typům souborů odkudkoliv a kdykoliv.
  2. CRM software: Nástroje jako Pipedrive CRM, Raynet nebo HubSpot usnadňují řízení vztahů se zákazníky.
  3. Fakturační systémy: iDoklad, FakturaOnline.cz nebo Súčto jsou nástroje známé díky své široké škále funkcí, jednoduchému ovládání a příznivé ceně.
  4. Software na řízení projektů: Aplikace jako Asana, Trello, Aputime, BaseCamp nebo ActiveCollab pomáhají v řízení projektů a týmů.
  5. Komunikační platformy: Slack, Basecamp, ActivCollab, ale i Google Meet, Microsoft Teams nebo Zoom usnadňují komunikaci a spolupráci týmů.
  6. Analytické nástroje: Google Analytics nebo SEMrush nabízejí podrobné analýzy dat na internetu.
  7. E-commerce platformy: Shopify, WooCommerce nebo Magento umožňují efektivní řízení online obchodů.
  8. E-mailingové nástroje: Ecomail, Mailerlite nebo Smartemailing.
  9. Automatizace marketingu: Nástroje jako Mailchimp nebo ActiveCampaign automatizují marketingové kampaně.
  10. Sledovací nástroje: Software pro sledování inventáře nebo logistiku, jako je ShipStation nebo WMS systémy, nabízejí real-time informace o zásobách a distribuci.

Rady a tipy

  • V týmu využívejte nástroje pro spolupráci: Díky nim budete všichni na stejné vlně, ať už jste kdekoliv. Nástroje můžete využít pro komunikaci, k ukládání poznámek, sdílení souborů nebo zadávání úkolů. Vhodný nástroj vybírejte společně s týmem a ujistěte se, že všichni členové týmu vědí, jak aplikaci používat. Případně nabídněte školení.
  • Pravidelně zálohujte: předejdete tak ztrátě dat v případě poruchy hardwaru nebo hackerského útoku.  
  • Dbejte na kybernetickou bezpečnost: Všechna data a systémy dostatečně chraňte před kybernetickými hrozbami. Zvláštní pozornost věnujte obchodnímu tajemství, dokumentům chráněným NDA a klientským údajům, které podléhají GDPR.
  • Využívejte mobilní aplikace: Mnoho softwarových programů pro správu podnikání nabízí také mobilní aplikace. Ty umožňují sledovat klíčové ukazatele výkonnosti (KPI), schvalovat faktury, spravovat úkoly a komunikovat s klienty a zaměstnanci na cestách.

Pomohl vám tento článek?

Sdílejte na svých sociálních sítích.